23 Şubat 2012 Perşembe

HAYAL

HAYAL
Alışkanlıklarımız vardır insan olarak.
Kendimizce, hayatımızı ve günlük yaşantımızı kolaylaştırdığını düşündüğümüz olağan alışkanlıklar. Buda bizi biz olmaktan, bizi dünkü biz olmaktan bir adım ileri götürmeyen, bizi pasifize eden durumlar olarak karşımıza çıkıyor.
 Ünlü bir düşünüre "Başarının sırrı ne?" diye soranlara. "Ben ben dehe ilk okulda iken arkadaşlarımın anneleri onalara "Bu gün öğretmenin sana ne sordu?" diye sorarlardı. Benim annemse bana "Bu gün öğretmenine ne sordun?" diye sorardı." diye cevap verirmiş.
***
Peki size sorulan sorular neydi? Benim için alışılmışın dışına çıkıp, düşüncelerini ötesine ulaştırmak adına iyi bir misaldir bu.
Bence en başta kendimize sormalıyız. "Ben kimim?" "Ne yapmak istiyorum?" "Neredeyim, Ne olamlıyım?"
Hani hedef belirleme diye bir şey var ya işte herşeyin özü bu.
"Çevrenizde göreceğiniz saygı ve itibar kendinize göztereceğiniz özen kadardır."
***
Kendinize özenin ve geliştirin ki o işe yaramayan, sizi kısıtlayan ve sizi esir alan alışkanlıklarnızdan kurulun. Mesela şunada gözünüzü kapatın ve olamak istediğiniz yeri hayal edin. (Sadece 5 dakika) Sonra gözünüzü açın ve o hayaliniz için ufacık bile olsun bir şey yapın.
Mesela bir tatilmi hayal ettiniz? Nereye gideceğinizi masraflarını araştırın ve para bulamnın çarelerini düşünün.
Mesela bir kariyer mi  hayal ettiniz? Onun adına araştırma yapın.
***
Her insanın hayali olamlı. Aslında hayallerde yeterli değildir. Harekete geçmelidir hayaller uğruna.
Hadi kalkın hayaliniz için bir şey yapın. Azıcık bile olsa yapın.
Ben şu an yapmış oldum mesela.   :)
Saygılarımla...                                                                                                                 23.02.2012

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder